Komisia predbežne konštatuje, že spoločnosť TikTok porušuje akt o digitálnych službách
Európska komisia informovala spoločnosť TikTok o svojom predbežnom stanovisku, že porušuje akt o digitálnych službách, pokiaľ ide o povinnosť uverejňovať archív reklám.
Archív reklám má zásadný význam pre výskumných pracovníkov a občiansku spoločnosť pri odhaľovaní podvodných či falošných reklám, kampaní hybridných hrozieb, ako aj koordinovaných informačných operácií, a to aj v súvislosti s voľbami.
Komisia zistila, že TikTok neposkytuje potrebné informácie o obsahu reklám, používateľoch, na ktorých sú zacielené či o tom, kto za ne zaplatil. Archív reklám spoločnosti TikTok neumožňuje verejnosti riadne vyhľadávať reklamy na základe týchto informácií, čo obmedzuje užitočnosť nástroja.
Predbežné zistenia Komisie sú založené na hĺbkovom prešetrovaní, ktoré okrem iného zahŕňalo analýzu interných dokumentov spoločnosti, testovanie jej nástrojov a rozhovory s príslušnými odborníkmi.
Zaslaním predbežných zistení Komisia informuje spoločnosť TikTok o svojom predbežnom stanovisku, že porušuje akt o digitálnych službách, čím nie je dotknutý výsledok vyšetrovania.